torsdag 3 mars 2011

Bara inte idag!

För första gången på flera veckor så känner jag "Nej inte idag lille skrutt". Idag fyller maken år och även om det symboliskt vore roligt att vi fick reda på att Ärtan är på väg på min födelsedag och han kom idag på makens födelsedag så känner vi att helst inte. Har han nu väntat så här länge kan han väl vänta tills imorgon i alla fall, så att han får en egen födelsedag.... Inte för hans pappas skull utan för sin egen.
Just nu känns det dock inte som om det är någon fara på taket att han skulle komma idag. Det är rätt lugnt och var faktiskt så även i natt. Annars har jag ju haft värkar på kvällarna och nätterna som gått över fram på små timmarna. Det känns ju faktiskt lite meningslöst...
Oavsett så kommer Ärtan och hans pappa att fylla år väldigt nära varandra. På måndag ska vi nämligen på överburenhetskontroll på SÖS vilket innebär att vi ska prata igångsättning och andra piffiga lösningar. Om jag förstått det hela rätt så kommer Ärtan att evakueras mot sin vilja senast om en vecka. Spännande!
Jag hoppas i och för sig att detta hot om evakuering gör att han väljer att komma ut på eget bevåg. Fast inte idag som sagt... Imorgon låter bra!

1 kommentar:

  1. Känner igen det där med värkar om nätterna och sen tar det bara slut.. Jag ser det lite som lugnet före stormen ;)

    SvaraRadera