söndag 27 februari 2011

In i träsket

Jag håller på att lära mig om Försäkringskassan. Eftersom jag är sjukskriven på halvtid och föräldraledig på halvtid blir det lite knep och knåp. Inte blir det lättare av att Ärtan inte "finns" ännu. När han väl föds kommer jag ju att "bara" vara föräldraledig och det går att anmäla på lite längre tid än vad jag gör nu. Jag har just anmält fyra dagars föräldraledighet till Försäkringskassan men på halvtid så det blev två dagar. Känns lite små löjligt men jag har verkligen inte råd att inte anmäla det. Jag vågar ju inte anmäla så många dagar i taget eftersom jag ändå hoppas på att han dyker upp vilken dag som helst. Typ nyss. Jag undrar om de kommer att bli arga på mig om jag säg åker in i morgon och inte hinner avanmäla mig som sjukskriven på tre röda och begära heltids ersättning.
Det stör mig också att makens SGI fortfarande inte har bestämts. Hur ska vi då kunna veta hur många pengar vi får när Ärtan väl föds? Får väl sätta honom att ringa dem från jobbet imorgon. Blir säkert kul.
Nu väntar vi vidare på värkarna. (Första gången i mitt liv jag gått och längtat efter att ha ont....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar