måndag 7 februari 2011

Spaning framåt

Idag har jag förberett mig för framtiden. Framtiden efter det att Ärtan fötts. Framtiden för mig som mamma och som icke-gravid. Jag har som ni nog anat inte känt att det är så kul på sistone så jag behövde liksom skämma bort mig själv lite. Jag köpt mig själv en klänning som jag har spanat på någon vecka nu. Det är verkligen min stil på klänningen och jag ser sååååå fram emot att kunna ha den. Att köpa den nu är kanske otroligt korkat för jag kan ju inte prova den men den är A-formad så det borde funka även sen. Det är knäppning över bysten också så om tuttarna fortsätter att vara gigantiska eller till och med bli större så är det bara att knäppa upp och ha ett linne under.
I julas önskade jag mig en ordentlig stegräknare men fick en massa andra bra saker istället. Jag har suktat efter en stegräknare sedan dess i alla fall så idag slog jag till. Jag tror jag har en liknande som Blivande prostinnan.
Just nu är det ju absolut ingen idé att ställa in den på steglängd eftersom mina steg är ungefär hälften så långa som i vanliga fall. Men snart så!
Med hjälp av den och med klänningen som morot ska jag nog kunna komma igång snart igen när Ärtan kommer.
Jag köpte inte bara framtida prylar dock. Även ett par stödstrumpor fick dyka ner bland varorna... Måste ju tänka lite på nuet också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar