onsdag 16 februari 2011

Första förlorare.

Jag är till min stora frustration första förlorare i vadslagningen. Ärtan är inte här och det verkar inte som om han är på väg i dag heller för att vara ärlig. Jag önskar verkligen att så vore fallet. Nästa datum som tippats är på lördag av mamma. Sen är det tre personer som tippat söndag. Just nu tror jag snarare på de som tippat att vi kommer att gå över tiden. Trots sammandragningar, förvärkar och pinvärkar. I morse (förmiddags kanske snarare) när jag vaknade tänkte jag uppgivet att Ärtan kommer att vara den första bebisen i världshistorien som inte kommer ut. Att han kommer att stanna inne för evigheters evighet.
Maken har ju tippat den 26 så han är smygnöjd med att jag var första förlorare. Han vågar dock inte säga det högt eftersom jag är så oerhört trött på att vara gravid och bara längtar efter att få träffa vår lille Ärta.
Nu hoppas jag innerligt på att mamma faktiskt har rätt! Hålla ut till lördag alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar