torsdag 6 januari 2011

Tvätta barnkläder

Just nu håller vi på att tvätta barnkläder. Vi måste väl öva oss antar jag. Jag har läst mig till att vi måste/bör/ska tvätta alla Ärtans nya kläder minst en gång innan de används. Tydligen besprutas de med en massa malmedel som är dåliga för bebisarna. Så nu ligger allt vitt och ljust i tvättmaskinen. Vi gjorde en liten räd på diverse affärer idag för att spana på rean. Det blev inte så mycket på rean men det blev ganska mycket ändå. Jag tror att jag har köpt en alldeles för stor mössa men jag förstår inte storlekarna ännu.
Eftersom maken och jag är rätt långa så misstänker och tror vi att vi inte kommer att behöva jättemånga ombyten för Ärtan i storlek 50, frågan är om han ens kommer kunna ha dem. Så vi har mest 56 och 62. Det finns så mycket fint att välja mellan! Det är så svårt. Jag hade kunnat förköpa mig totalt. Men nu har vi gjort en lista för att se vad vi har.
Totalt har vi 13 bodies med ärm och 1 utan! I och för sig i en massa olika storlekar men jag tror inte vi behöver oroa oss. Att det är med ärm känns också bra för det är inte varmt och skönt ute just nu.
Hans lilla overall och vantarna blir nog också bra.
På lördag blir det besök på IKEA för att se om vi kan hitta lite lakan till hans säng och kanske några tvättlappar. Helst vill jag ha en sovpåse och frottecape också. Vi får se vad som finns.
Men gud vad kul det är att äntligen få köpa dessa små saker!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar