måndag 27 december 2010

Många paketer

Ärtan fick en massa paket i julklapp. Lite förvånande med tanke på att han inte är född ännu... Men det var ju till honom vi önskade oss saker. Nya fina kläder att åka hem från BB i och att ha sen när han blir lite större. Flera olika storlekar packades upp. Favoriterna är nog overallen med öron på och de pyttepyttesmå sockarna. Kan man ha så små fötter?
Han fick också en babysitter med Lilla spöket Laban och två babygym med Laban. Vi hoppas på att det går att byta det ena. Kudde, täcke och lakan till barnsängen som snart dyker upp här också fick han. Vi funderar på att köpa Laban lakan. Märks det ett tema?
Sen fick jag eller vi eller han också en amningskudde. Det var något jag var lite fundersam över innan men H har förklarat hur bra den är så jag tänkte att det var en utmärkt sak att önska sig. Blivande farmor och farfar som gav den såg mer förvirrade ut däremot.
Nu längtar jag ännu mer efter lille livet. Nästan allt är förberett. Nu är det bara han som fattas. Men han ligger där inne och fettar på sig så länge. Det är i och för sig tur att det är ett tag kvar eftersom jag måste rensa ut massa böcker! Det blir mer tydligt nu när rummet fylls med mer och mer av hans saker.
Någon som vill ha lite böcker?

1 kommentar:

  1. Jag, jag, jag, jag, jag *räcker upp handen så högt jag kan, högre än alla andra*

    SvaraRadera