lördag 8 januari 2011

Stora förändringar för en liten människa

Maken och jag har varit beredda på att göra stora förändringar för Ärtan men nu ikväll börjar de bli väldigt tydliga. Mina älskade böcker måste rensas och flyttas. De har stått i Ärtans rum från det att vi flyttade in tills nu. Idag var jag tvungen att börja rensa. Vi har varit med mamma och inhandlat Ärtans nya säng som kommer om några veckor. Vi har också (tillsammans med resten av Stockholm) varit på IKEA och införskaffat lampor till hans rum bland annat. Jag har lite idéer om hur vi ska göra där inne. En av bokhyllorna ska nog vara kvar men fylld med barnböcker och lite gosedjur och fina saker.
Mamma hittade också ett fint tyg och ska sy gardiner in till rummet. Rummet går allt mer från att vara vårt lilla skräpupplag till att bli ett barnrum.
Vi har varit tvungna att tänka om lite angående resten av lägenheten. Trots att jag rensat ut elva (!) kassar med böcker och ska ta med all min teologi till jobbet (nästan i alla fall, lite måste jag ju ha hemma för att komma ihåg vem jag är under mammaledigheten) så blev det en hel del böcker kvar. Var ska de vara nu då?
Vi funderar fram och tillbaka men i skrivandets stund tycks det som om vi har hittat en lösning. Maken flyttar runt på bokhyllor och böcker i alla fall. Jag ska nog hjälpa till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar