torsdag 27 januari 2011

Sjukskrivning

Jag har blivit sjukskriven på halvtid fram till det att det är dags att gå på föräldraledighet. Jag har ju så pass mycket förvärkar och sammandragningar att det blir stört omöjligt vissa dagar att jobba. Innan har jag protesterat vildsint mot alla tankar på sjukskrivning men just nu känns det fantastiskt. Jag sov fjorton timmar i natt och vaknade i alla fall med sammandragningar. Gårdagen var inte heller rolig. Konstanta sammandragningar hela dagen. Jag var inte mitt gladaste jag på jobbet direkt. Det känns lite lättare nu att ha ont när jag vet att det är okej att jag är hemma, att jag inte behöver stressa och att jag kan lägga mig och vila när jag behöver det.
Det är ju ändå piffigt att jag för första gången i mitt liv inser att det inte är ett nederlag att vara hemma. Fast nu handlar det ju inte bara om mig, det handlar om Ärtan. Ärtan är ju trots allt mycket viktigare än vad jag är. Men det här är en trevlig mammauppoffring, vara hemma och ta det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar