söndag 28 november 2010

True That!

Sambon försökte idag påminna mig om något oerhört viktigt, att jag gör mer än vad jag kanske tror. Att jag ska fokusera på det jag gör istället för att fokusera på det jag inte orkar göra. Jag känner mig som universums tråkigaste sambo just nu eftersom jag inte orkar med allt jag brukar orka. Jag somnade i flera timmar i fredags när jag kom hem och samma sak nu på eftermiddagen då vi egentligen skulle gå på adventskonsert. Det gick bara inte.
Sambon kallade Ärtan för en liten parasit men han har ju rätt. Vi är ju två som delar på samma energi. Det är kanske inte så konstigt att jag är trött...
Sen borde jag som sagt kanske fokusera på att jag lyckas jobba heltid (med ganska många kvällar), umgås hyfsat med vänner och familj samt planera vårt bröllop. Det är liksom aldrig en riktig lugn stund så det är kanske därför som kroppen bestämmer sig för att stänga av en stund ibland och tvingar mig att sova.
Jag får klappa mig själv lite på axeln istället och säga att jag är ganska duktig ändå och inte bara klanka ner på mig själv. Sambon säger att han tycker att jag är väldigt söt och mysig trots att jag inte är så party just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar