söndag 14 november 2010

Kära föräldrar

Kära föräldrar.
Vi gläds åt att ni glädjer er att ni ska bli far och morföräldrar. Det är ännu roligare att ni glatt anmäler intresse för att sponsra ert framtida barnbarn. Vi är OTROLIGT tacksamma. Om ni inte hade gjort det hade tillvaron varit lite snålare. Nog för att vi försöka att snåla som det är, men ibland smyger sig livet på runt omkring. När ni säger att ni ska sponsra skulle dock jag uppskatta lite mer specifika siffror. Jag känner mig oerhört otacksam när jag vill ha det. Till saken hör dock att jag gillar att ha kontroll. Utan kontroll vet jag inte vad vi har att röra oss med. Vad menar ni med att sponsra? Är det hela summan eller är det några hundralappar? Lite av en avrundning åt något håll skulle tacksamt tas emot. Har inga planer på att utnyttja detta, vi vet redan vad vi vill ha och kommer lägga det som fattas på summan själva men det vore piffigt att veta vad det innebär.
Men som sagt, jag är oerhört tacksam för att ni ens vill sponsra det lilla livet som är på väg! Han och vi är mycket mycket tacksamma. Även om han har en mamma med kontrollbehov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar