torsdag 11 november 2010

Saker en gravid kvinna inte bör göra

Jag lär mig alltmer om saker som en gravid kvinna inte bör göra. Jag lär mig dem genom att försöka och sedan misslyckas eller bara inse att det inte var en bra idé. Här kommer min lilla lista över vad jag har lärt mig.

*Springa efter tunnelbanor. Aj.
*Glömma ta med BH till gymmet. Jättedumt. Det blir alldeles för gungit resten av dagen...
*Böja sig ner efter att precis ha druckit eller ätit något. Det tenderar att komma upp.
*Äta för mycket.
*Äta för lite.
*Kolla på de snygga nya byxorna som finns ute i handeln. Det spelar ju ändå ingen roll.
*Tro att man är smalare sidledes än rakt fram. Förut var det kanske en sanning men inte nu....
*Tro att livet fortsätter precis som vanligt när man är gravid och glömma att vila eller äta med jämna mellanrum.

Detta är bara en bråkdel av vad jag har lärt mig än så länge. Får se hur lång listan blir innan Ärtan kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar