torsdag 18 november 2010

Ärtans nya kärra

I måndags gjorde vi ett stort inköp, vi köpte Ärtans vagn! Vi fick precis en sådan vagn som vi ville ha. Stor lycka. Vi eller kanske mest jag, hade spanat in Kronans vagnar och helst en röd. Helt plötsligt dök det upp en sådan på Blocket. Till ett väldigt bra pris dessutom. För 3000 kronor fick vi en Kronan från -09 med alla tillbehör. Åkpåse, alla insatser, extra däck, regnskydd, myggnät, hela kittet helt enkelt. Jag är så väldigt nöjd.
Jag känner mig lite löjlig som kan bli så nöjd med en vagn. Jag vill ju gärna tro att det inte hade spelat någon roll för mig vilken vagn Ärtan hade fått så länge den hade funkat. Men jag tror nog ändå inte att det hade varit så, jag gillar verkligen Kronans vagnar. Sen när H berättade att de hade vunnit massa priser blev det ju inte sämre.
Sambon och jag provkörde den dessutom på Underbara barnmässan. Eller framförallt så provkörde sambon den. Vi var ju tvungna att se till att han kunde få in knäna bakom vagnen. Det hade inte gått med vissa andra varianter.
Nu står i alla fall vagnen i det rum som ska bli Ärtans så småningom. För varje liten grej som vi köper, eller i detta fall stor sak, så känns det verkligare och verkligare. Snart så.....

1 kommentar:

  1. Jag förstår er lycka över vagnen! Var precis likadan själv!!
    Trevlig blogg, halkade in här vis Innie!
    //Heffa

    SvaraRadera