söndag 7 november 2010

Total förvirring

I denna allhelgonatid har jag knappt haft tid att blogga och knappt någon att fundera över att vi ska ha barn. Ärtan fortsätter att uttrycka sitt missnöje med begravningar och sparkar något enormt så fort det är dags för dem. Vigslar eller dop samt högmässor går alldeles utmärkt men begravningar gillar han inte... Jag förstår verkligen inte varför!
I övrigt funderar vi vidare över hur vi ska ha det här hemma när han väl kommer. Jag funderar bland annat över barnvagnen. Svärföräldrarna har sagt att de vill sponsra så vi ska kolla med hur mycket... Om vi får välja fritt vill vi ha en Kronan vagn, kanske i rött. Men vi får se hur det blir!
Annat jag funderar över är var vi ska ha hans säng? Hur ska vi ställa vår säng? Och det som jag började fundera över ganska nyligen lustigt nog, var ska Ärtan sova på dagarna när hans pappa måste få sova efter nattens arbete? Kommer sambon klara av att sova om Ärtan är bredvid? Kommer de att störa varandra? Ärtan kanske helt enkelt får sova i vagnen. Jag vet att allt detta kommer att lösa sig på sikt men jag blev bara så förvånad när jag insåg att de kanske skulle störa varandra och att det inte var självklart att de båda skulle kunna sova på dagarna i sovrummet. Å andra sidan bodde P och hennes F med lilla guddottern i en liten liten etta när F jobbade kvällar och nätter i början och det verkade gå alldeles utmärkt! De kanske sover desto bättre i varandras sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar