fredag 24 september 2010

Presenter

Jag har ju alltid gillat presenter. När folk uppmärksammar mig blir jag oerhört glad. Det kan räcka med att någon kommer ihåg vilken choklad som är min favorit och ta med sig en bit. De senaste dagarna har jag och kanske framförallt Ärtan blivit översköljda av presenter.

Blivande gudfar T hade med sig första bebisplagget. En fantastisk liten tröja i brunt som det står "Simply the best" på. Den kommer Ärtan kunna ha i vår. Bara tanken på att bulan på min mage kommer att bli en bebis med den lilla tröjan på sig är svindlande.

Samtidigt, mer eller mindre, som T kom med tröjan kom mamma över. Hon är helt till sig över att bli mormor. Hon hade köpt Lennart Nilssons bok "Ett barn blir till". Jag har tittat på den men inte ansett ha mig råd med den. Hon ville ha den när hon väntade mig men hade inte heller råd. Jag fick också en bok som heter "Mammapraktika". Där kan man läsa om hur bebisen har det i magen varje vecka och hur det är tänkt att jag ska må. Enligt den ska jag sluta kräkas och vara pigg. Hmm.....

Men mycket mycket annat matnyttigt. Bland annat fanns det ett exempel på en födsloplan och det var ju tur eftersom sambon, H och jag har funderat mycket över vad detta kan tänkas vara.

Ytterligare en present som jag faktiskt fick för ett tag sen av sambon ska nu också visas upp. Han köpte den romantiskt till mig när vi var på semester efter en ganska intensiv hint från mig. (Jag sa till honom att jag ville ha den och att vi skulle få problem om han inte köpte den) Fint bildbevis kommer här!

Ursäkta att den är sne men ni kanske kan vrida på skärmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar