onsdag 8 september 2010

Oförhappandes saker som kan hända när man är gravid

Idag var jag med om något jag kanske helst hade sluppit. Eller rättare sagt, jag hade helst sluppit det. Jag kaskadkräktes över mina medpassagerare på Tvärbanan. Så kan det gå....
Jag skämdes som en hund! En stackars kvinna kom av efter mig efter att jag blivit lotsad ut av mina kära medpassagerare, som trots allt uppförde sig riktigt hyggligt. Den stackars kvinnan frågade lite försynt om jag hade kräkts henne på ryggen. Det hade jag ju. Som tur var hade jag träningsväskan med mig så jag hjälpte henne att torka av lite. Hon frågade om det var mycket kvar på ryggen. Nej inte så farligt svarade jag och vågade inte riktigt säga att det var en hel del kvar i håret. Stackars stackars människa!!!!! Som tur var avslöjade hon att hon också var gravid så hon visste hur det var. Men ändå..... Hon fick mitt nummer så jag kan betala för kemtvätt av kläder.
Jag försökte sedan desperat få tag i en taxi som skulle ta mig hem så jag kunde duscha. Det var lättare sagt än gjort. Ingen taxi i min del av stan sa de. Som tur var såg en chaufför mig när jag stod där och grät (för det gjorde jag också) och kom tillbaka när han hade släppt av sin kund. Så till slut kom jag hem, kunde duscha, byta om och skynda till jobbet. Jag hade ju en begravning att ta tag i.....
Min dag började alltså lite annorlund än vad jag kanske hade tänkt mig. Så kan det gå....
Någon som har en kräkpåse till övers?!?!?!

1 kommentar:

  1. Fy vad tråkigt! Stackars dig! Stackars den andra kvinnan! Tur att det kommer något gott ur allt detta kräkande

    SvaraRadera