söndag 12 september 2010

Alla dessa myter och förvirringar

När man nu lyckats bli gravid och faktiskt fått fortsätta vara så i flera veckor uppdagar sig alla dessa konstiga myter och förvirringar. Om vad man får och inte får äta. Vad man får och inte får träna eller göra. Jag fascineras av alla dessa myter. Innan jag blev gravid var jag ganska ofta måste jag erkänna inne på sidan familjeliv. Där dryftas alla dessa myter fram och tillbaka. Om man får hoppa eller inte. Jag hoppar kan jag bara meddela. Om tillfälle ges....
En myt jag dock gick på och som jag önskar vore sann är att man efter vecka 15 ungefär så ska man må som en liten nyponros och bara känna sig säll (ett av min mors favoritord) och glänsa. Så är det verkligen inte! Jag glänser möjligtvis i ansiktet på ett ganska otrevligt sätt. Säll känner jag mig inte på en fläck. Det är svårt när man försöker undvika att kräkas hela tiden. Jag har blivit lite mer observant dock efter händelsen i veckan. Idag hann jag både av tunnelbanan och fram med en påse innan jag kräktes. Alltid en framgång!

En annan förvirring är det här med mammakläder. Många runt omkring mig har inte behövt använda sig av dem förrän jäääääääääättelångt in i graviditeten. Jag har redan gått över till mammastrumpbyxor. Annars glider de ju ner och jag får skavsår mellan låren. Jag hatar skavsår mellan låren. Jag har också köpt en träningstopp med plats för magen. När jag var och tränade häromdagen åkte min stackars topp bara upp hela tiden och jag HATAR att visa magen, framförallt när jag tränar. Sen har jag fått lite stora bylsiga vanliga tröjor av fina P som hon inte behöver eftersom lillan nu är 1,5 år.

Jag kryssar mig fram mellan myter, idéer och förvirringar och försöker ta en dag i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar