söndag 5 september 2010

En ny start

Vi går i väntans tider. I februari är det dags, då kommer vår lilla Ärta till världen. Han eller hon är oerhört efterlängtad och älskad. Vi har planerat och hoppats på detta och det är ett underverk att Ärtan är på väg. Hjärtat är redan fyllt med kärlek till detta lilla liv.
Just nu mår jag ganska bra. Illamåendet har börjat gå över verkar det som, även om en timme till jobbet kollektivt inte är jättekul.
Något som inte är lika kul är att migränen verkar ha blivit värre i och med graviditeten. Numera har jag värre anfall än tidigare, kanske lika ofta men värre.
Men på det stora hela mår jag bra. Magen har börjat synas nu också. Jag ser mest lite uppblåst ut men man kan ana att det är en mammamage. Jag har också insett varför gravida går och tar sig på magen hela tiden. Det är inte bara för att man älskar så mycket utan även för att det spänner och beter sig hela tiden. Kanske inte så konstigt med tanke på att magen växer så mycket. Det är liksom växtvärk i magen.
Nåja, på tisdag går vi in i vecka 16 och då ska man kunna känna rörelser inifrån magen. Det blir häftigt, oavsett när det kommer!

2 kommentarer:

  1. Åh, så roligt! Massor av grattis till det lilla miraklet!

    SvaraRadera
  2. Ärtan har blivit en avocado! Grattis till en ny vecka :)

    SvaraRadera