torsdag 28 oktober 2010

Besvikelse

Idag hade jag bokat tid med en tränare på gymmet för att få en gymintroduktion. Jag blev dock gruvligt besviken. I min enfald trodde jag ändå att de snabbt kunde fundera om kring träning om det kom en gravid kvinna. Så var tydligen inte fallet. Att jag dessutom är van vid att träna gick inte heller riktigt in. Jag försökte om och om igen förklara att jag innan graviditeten tränade i alla fall tre gånger i veckan. Därmed borde det ju vara ganska klart att de vanligaste och simplaste varianterna kan jag. Jag ville specifikt ha hjälp med övningar som mina höfter klarar, ryggövningar som inte inkluderar att ligga på mage samt lite allmänt stärkande övningar som jag inte gjort tidigare. Jag fick det program som jag egentligen tidigare har gjort, minus ryggövningar för det kunde inte hon heller komma på. Hon ville däremot att jag skulle träna mage tills jag förklarade att det är ingen idé eftersom de raka musklerna de facto har delat sig.
Hmm... En av de första frågorna hon ställde var också om jag ville förbättra min kondition. Ursäkta??? Min mage är ganska framträdande, hur tänkte hon där? Jo tack jag är fem månade gravid och jag tänkte att Maraton för första gången i vår skulle vara en bra tanke. Jag tror inte det. Fnys. Jag känner mig som sagt lite besviken och tänker att det är bara att fortsätta som vanligt. Det kanske inte är fy skam det heller. Men äsch!

3 kommentarer:

  1. Annars funderar man ut vad ens vänner tidigare haft för karriärer och ringer och ber om råd! *ler*

    SvaraRadera
  2. Jag kan tipsa om Helakroppen sjukgymnastik http://www.helakroppen.se/ Dom har gym och grupper där på mottagningen och man får personlig träning om det behövs.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen! Hade tänkt ringa en viss Prostinna men tänkte att hon inte ska behöva reda ut alla mina träningsproblem varje gång... ;) Friskt vågat hälften vunnet!

    SvaraRadera