tisdag 19 oktober 2010

Hur vet man?

Allt längre som graviditeten fortskrider tror man att man lärt sig att tolka kroppens små underliga signaler. Allt för att sen inse hur fel man har. Jag trodde dum som jag var att nu hade jag koll på det här med att vara gravid. Bara därför har kroppen bestämt sig för att överraska mig lite till. Jag har nu en konstig smärta i mitt ben/höft. Fast bara på ena sidan. Jag kan inte riktigt sitta still länge eller gå alltför långt. Det hugger till och värker längs med benet. Sambon satt och stödde mitt ben här en stund i soffan. Benet känns nästan som om det inte riktigt klarar av att stadga upp sig självt. Undrar om jag ska träna musklerna där omkring eller inte... Hur vet man? Hur vet jag om det här är det som kallas för foglossning eller bäckenuppluckring. Det är svårt att veta när man inte har varit med tidigare. Än så länge är det helt klart uthärdligt och jag vet ju att jag har ett bra jobb på så sätt. Det är ingen som tvingar mig att sitta ner hela tiden eller stå upp längre stunder. Jag kan välja själv.
Skönt att jag ska på min gravidyoga imorgon och stärka upp mig själv lite. Både kroppsligt och mentalt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar