lördag 16 oktober 2010

Snabba snabba hjärtslag

Jag var hos barnmorskan i veckan. Nu är det tydligen dags att få börja gå lite mer regelbundet, det känns roligt. Jag vet egentligen inte vad man gör där. De tar lite blod, blodtrycket och pratar lite. Nu sist fick jag lyssna på Ärtans hjärtljud också. Snabbt snabbt snabbt slog det! Helt otroligt! Tydligen lugnar det ner sig när han blir lite större där inne.
Barnmorskan sa att jag såg så normal ut. Magen var precis som den skulle och jag mår som jag ska. Jaha, det var ju skönt att höra. Men jag undrar om det finns något som är onormalt när det gäller det här. Oavsett vad som händer så är det normalt, som Kropp och knoppspalten i KP när man var liten. Vad man än frågar så är det normalt. Det är i och för sig skönt men lite spännande, hur pass "fel" måste det vara för att inte vara normalt? Jag vet inte och vill inte veta. För en gångs skull trivs jag med att vara en lagom medelmåtta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar