måndag 11 oktober 2010

Alla dessa prylar

I helgen var sambon och jag på Underbara barnmässan. Vi tänkte att vi kanske skulle få lite tips om vad som verkligen behövs och dessutom få en möjlighet att känna och klämma på de saker vi har funderat på om vi behöver. Vi kollade speciellt på hur det fungerar att hyra bilbarnstol. Det är ju någonting vi verkligen verkligen behöver men som vi inte alls vill köpa begagnat. Man har ju ingen aning om vad den har varit med om tidigare. Tänk om dem som haft den krockat med den eller tappat den eller något annat hemskt och inte berättar det. Ärtan förtjänar det bästa när det kommer till säkerhet. Vi kollade in lite barnvagnar också och så även tygblöjorna eftersom jag har funderat på att vi ska använda det så mycket som möjligt. Det känns kanske inte som om man vill köpa dem begagnade heller.... Jag tecknade även lite försäkringar. Jag fixade en av mina egna och sen tecknade vi en försäkring för Ärtan och mig som gäller från och med vecka 26 och fram till det att Ärtan är ett halvår. (Herregud det blir ju så verkligt när man lägger fram det så) Man vill ju inte tänka på att något skulle kunna hända men det kan ju faktiskt göra det. (Hemska tanke) Vi fick med oss oerhört mycket information, nästan så att det blödde ur öronen.
Men sen finns det en massa andra saker som jag verkligen inte förstår vad man ska ha dem till. En I-phone hållare till barnvagnen till exempel. Varför??? Sambon och jag åkte ifrån mässan och insåg att vi nog är ganska typiska första gångs föräldrar. Vi försöker låtsas som vi vet vad vi pratar om men samtidigt blir vi ganska till oss över de små sakerna. Som att någon pratar med oss som om vi redan är föräldrar och värdesätter vårt lilla liv. Alla såna saker kan få oss att köpa nästan vad som helst.
Men det ska vi inte göra....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar