tisdag 26 oktober 2010

Internationella Ärtan

Vi har tagit en "sista" liten semester som barnlöst par. Vi var i Hannover och hälsade på den dominkanska systern. Hon har en jättefin lägenhet som vi fick bo i och ta det lugnt i stan. Sambon hade nog hoppats på lite mer geocaching men mina höfter vägrade vara med. Det är antagligen foglossning enligt dem som vet. Foglossning plus promenader i stad och att flyga går inte så där jättebra ihop kan jag meddela. Fy så ont jag fick! Det var inte läge att ranta runt i "onödan" utan vi åkte en hel del tunnelbana och spårvagn. Stackars sambon. Jag hade väldigt dåligt samvete för hans skull. Jag fick prata spanska och umgås med en extra syster utan att han förstod och det var mer det att han fick hänga på. Men Ärtan och höfterna ville ha det så.
Ärtan fick dessutom ett nytt namn. Men inte på spanska. Båda av oss tyckte att Garbanza lät lite löjligt. Vi valde istället Petit Pois. (Jag tror att det stavas så i alla fall) Ärtan på franska. Ärtan är därmed alldeles internationell. Han fick också en av sina faddrar till dopet. Vi funderar och frågar. Hittills har vi två men det lär bli i alla fall en till. Sånt är viktigt för mig.
Nu ska Ärtan och jag gå och lägga oss igen. Jag hade migrän igen i natt så jag är fortfarande sjukt trött. Trots att jag sovit hela dagen. Puh. Med min sparkande lille Ärta i magen. Han gillade inte när jag hade ont, då sparkade han ilsket. Så nu ska han få vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar