torsdag 5 maj 2011

Föräldragrupp

Ärtan och jag har varit på föräldragrupp för första gången idag. Fanns några riktigt trevliga typer och några jag ställer mig lite tveksam till. Eller ptja, någon. Ont av mig, jag vet. Ärtan är yngst i gruppen men definitivt inte minst! Den som är närmast honom i ålder är också en ganska stadig kille. Det är faktiskt bara en liten tjej bland barnen, trots att det är sju bebisar totalt. Ärtan skötte sig helt okej. Han bajsade, somnade och las ned. Brukar inte vara några problem. Nu vaknade han och skrek! Helt hysterisk blev han och väckte och satte skräck i alla de andra bebisarna. Hepp...
Men det blir nog bra det här. Jag tror att jag kan tänka mig barnvagnspromenader med några av dem.
För övrigt blir Ärtan två månader idag. Stora lilla killen.
Han är 61 centimeter lång och väger 5900.
Han har storlek 3 på blöjorna och drar storlek 62 i typ alla kläder. Favoritsysselsättningen är fortfarande att sova eller äta. Men babygymmet är roligt. Allt som dinglar ovanför huvudet är också roligt. Han har inte riktigt börjat upptäcka andra barn ännu. De är nog mest läskiga verkar det som. Underligt eftersom han hänger med Knoddas och Minna ganska ofta....
Men han ler och jollrar mest hela tiden. Han älskar att ligga och titta på mig eller sin pappa och prata med oss. Det är så roligt att klä på honom och prata lite med honom för då jollrar han tillbaka.
Han växer och är underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar