onsdag 27 april 2011

Sats baby

Idag har jag och Ärtan varit på gymmet för första gången. Det var jätteroligt! Så oerhört skönt att komma igång igen. Jag kände mig lite vilsen eftersom det var ett tag sedan jag var där och hade glömt att ta med mig en ordentlig topp men det hela löste sig. Ärtan tyckte också att det var roligt. Han låg och tittade på mig hela tiden. Han har väl aldrig sett mamma på det sättet förut. Alldeles svettig och rödflammig. De andra barnen var han inte så jätteintresserad av. Roligast tyckte han var när jag gjorde armhävningar. Han låg under mig och kiknade nästan av skratt (eller ja han ler bara än så länge men det såg ut som om han kiknade av skratt) när jag kom ner mot honom. En liten puss fick han också. Att sitta på min mage vid rumplyften var också kul.
Däremot var stretchingen inte alls rolig. Då hade Ärtan gymmat klart. Han tyckte att det var skittrist. Sen skyndade vi oss iväg eftersom pappan väntade med bilen utanför. Det kändes nämligen som ett för stort projekt att duscha med Ärtan där. Jag hade tillräckligt mycket funderingar över var jag skulle lämna vagnen och hur jag skulle göra med amning och blöjbyten. Det hela löste sig enkelt. Det fanns barnvagnsparkering i entrén och jag ammade innan vi gick in i salen. Ärtan fick också ny blöja under styrkedelen av passet. Han var vaken hela tiden vi var på gymmet och en lång stund efter det när vi kom hem.
Nu sover han dock och verkar processa vad han har varit med om. Jag hoppas att han fortsätter tycka att det är kul så att jag får träna mer! Som jag har längtat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar