söndag 22 maj 2011

Kärleken

Jag förstod det inte innan han kom, det där alla sa att det är en kärlek man inte kan förstå. Jag trodde att jag älskat med hela mitt hjärta innan han föddes. Att mitt hjärta är så stort som det kan bli. Jag hade fel. Sen han föddes har mitt hjärtat expanderat massor av storlekar. Maken har inte mindre plats i mitt hjärta men det finns ytterligare storlekar och utrymmen för honom.
Jag tittar på honom när han ligger och sover på sängen samtidigt som Cecilia Vennerstens "Det vackraste" spelas på radion. Och jag vet att texten är till en annan sorts kärlek men raderna
"Det vackraste jag vet är att se dig när du sover
Här råder stilla frid och jag glömmer både rum och tid
Du ligger här bredvid och jag känner hur du andas
Att älskas utav dig är det vackraste för mig"
stämmer in även på min lille kille. Han är kärleken och jag är så glad att jag får älska honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar