tisdag 17 maj 2011

Återigen barnkläder

Jag irriterar mig något kopiöst på det här med barnkläder. Nu inför sommaren finns det massa fina tunna kläder på tjejavdelningarna. För killar är utbudet inte lika stort. Vi har inga problem att sätta rosa kläder på Ärtan men vi har bestämt oss för att dra gränsen vid klänningar. Häromdagen var jag på jakt efter tunna lång byxor till honom. Linnebyxor tyckte jag skulle kunna kännas skönt. Det finns inga linnebyxor på pojkavdelningen, däremot på tjejavdelningen. Både på Lindex och Åhléns. Där hängde naturfärgade och bruna byxor hos flickorna. Jag köpte ett par på Lindex och ett par på Åhléns. På Åhléns finns även syrenlila byxor som vi funderar på. De var jättefina. Lite färg måste man ju få ha på sommaren! Hur kan linnebyxor räknas som tjejigt? Varför finns det ens tjej och killkläder till så här små? Bah!
Planen just nu är att hitta nattlinnen till i sommar, det verkar svalt och skönt att sova i. Oavsett om det anses tjejigt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar