tisdag 21 juni 2011

Ont i hjärtat

Ärtan växer så det knakar. Han är nästan samma storlek som många halvårs bebisar och han är ändå bara 3,5 månader. Sist vi var på BVC fick vår sköterska mäta om honom för hon hade svårt att fatta att han vuxit så mycket sedan gången innan.
Jag har fortfarande ganska mycket mjölk men uppenbarligen inte tillräckligt mycket för vår lille kille. Han fick gröt förra veckan men vi har också börjat med ersättning. Jag fyller liksom på med det mellan amningarna. Det gör lite ont i hjärtat. Jag vill ju så hemskt gärna kunna helamma. Finnas till för honom och vara allt det han behöver att jag är. Han har i och för sig gått upp i vikt hela tiden men vi märker att han blir mycket mindre kinkig när han får lite påfyllnad. Han äter ungefär 100 ml mellan amningarna så än så länge kommer det mesta av hans näringsintag fortfarande från bröstmjölk.
Jag försöker se nyktert och praktiskt på det hela eftersom ersättningen gör att maken kan natta Ärtan på ett helt annat sätt och det kommer bli lättare för honom att sova hos mormor och morfar som han ska göra om några veckor men ändå. Det gör lite ont i hjärtat. Det är en påminnelse om att jag snart ska börja jobba och inte vara hemma med honom hela tiden och att han inte kommer att vara min lille bebis hela livet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar