onsdag 15 juni 2011

Heja blocket!

Jag satt här hemma och tittade på Ärtans alla kläder. Vi trodde att han skulle ha storlek 62 ganska länge men han flög förbi den storleken. Det går visst att ha dem men det stramar ordentligt på längden. Ser inte helt bekvämt ut. Som tur är har han fått ganska mycket i storlek 62/68 av farmor så de använder vi numera flitigt och har införskaffat lite mer 68:or. Men det börjar kännas dyrt... Så jag satte mig och surfade på blocket för att se om det fanns kläder i nästkommande storlekar. Till största del fanns det flickkläder. Vi har som tidigare nämnt inga problem att sätta lila eller rosa på Ärtan men jag drar gränsen vid klänningar. (Ett bevis på att vi lyckas med vår hyfsat könsneutrala klädsel är att Ärtan blev kallad hon i helgen. Yeay!)
Efter en stunds letande hittade jag två annonser med precis sådana kläder vi själva tycker om. Det är färgglada kläder med roliga mönster. Lite jeans och färgade mjukisbyxor. Jag har inte riktigt räknat men jag tror vi fick ungefär 10 par byxor och kanske 15 bodies och skjortor för 400 kronor!!!! Jag är sjukt nöjd. Vi behöver kanske köpa lite varmare kläder till hösten så klart men baskläderna känns införskaffade. Hurra! Nu kan vi lägga pengar på vår bröllopsresa istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar